سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

اندیشمند و اسلام شناس استرالیایی حوزه علمیه قم را پیشگام در عرصه فناوری های نوین توصیف کرد.

پرفسورعبدالله سعید مدیر مطالعات اسلامی دانشگاه ملبورن استرالیا در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که برای اولین بار است در قم حضور پیدا کرده ام ، افزود: آشنایی با مراکز علمی و پژوهشی حوزه همچنین گفت وگو با بزرگان و اساتید حوزه از جمله اهداف سفر من به شهر قم است.

استاد دانشگاه ملبورن شهر مقدس قم را ام القرای جهان اسلام توصیف کرد و افزود: وجود مراکز دینی حوزوی و دانشگاهی به بار علمی و غنای فرهنگی این شهر افزوده است و برای من حضور در این شهر سعادتی وصف نشدنی است.

*40 هزار مدرسه اسلامی در استرالیا دایر است.

وی در ادامه با اشاره به  فعالیت های اسلامی صورت گرفته در استرالیا اظهار داشت: ما برای پرورش مسلمانان از اعوان کودکی اقدام می کنیم بطوریکه در حال حاضر بیش از40 هزار مدرسه اسلامی در استرالیا دایر شده است.

این دانشمند استرالیایی گفت: بیش از 40 هزار مدرسه اسلامی در پایه‌های ابتدایی در این کشور به فعالیت مشغول هستند که نشانه ظرفیت مطلوب این منطقه است.

پرفسور سعید در ادامه به تبیین فعالیت‌های خود و جامعه مسلمانان در کشور استرالیا پرداخت و اظهار کرد: جامعه مسلمانان در کشور استرالیا جمعیتی کوچک هستند که تعداد آنان از 500 هزار نفر تجاوز نمی‌کند.

وی تصریح کرد: جامعه مسلمانان کشور استرالیا دو درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد.

این دانشمند استرالیایی کشور استرالیا را جامعه‌ای جوان توصیف کرد و اظهارداشت: نسل دوم مسلمانان استرالیا 36 درصد از جمعیت مسلمانان این کشور هستند که در استرالیا به دنیا آمدند و زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به عملکرد استرالیایی‌ها به ویژه مسلمانان این کشور خاطرنشان کرد: فرصت خوبی برای تاسیس جامعه اسلامی آماده شده و به همین دلیل ماهیت اسلامی را حفظ کرده و آن را گسترش می‌دهند.

پرفسور سعید با اشاره به نمونه‌هایی از ظرفیت‌های فراهم شده برای گسترش ماهیت اسلام در کشور استرالیا بیان داشت: بیش از 40 هزار مدرسه اسلامی در پایه‌های ابتدایی در این کشور زیر نظر دولت و با بودجه دولتی به فعالیت مشغول هستند که نشان از ظرفیت مطلوب این منطقه است.

وی از دیگر بسترهای گسترش اسلام در کشور استرالیا را فعالیت‌های آموزشی آموزشگاه‌هایی دانست که زبان عربی و فارسی را آموزش می‌دهند.

استاد دانشگاه ملبورن به فعالیت‌های دانشگاه ملبورن اشاره کرد و گفت: در این دانشگاه زبان عربی در رشته‌های گوناگون به مسلمانان و غیر مسلمانان ارائه می‌شود.

خاطرنشان می شود در این بازدید محسن مس چی، مدیر بین الملل مرکز نور گزارشی از روند فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی مرکز نور ارائه کرد.

 

313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha